DAY 2/3 - Reisverslag uit Lembang, Indonesië van Y4YIndonesie2015 - WaarBenJij.nu DAY 2/3 - Reisverslag uit Lembang, Indonesië van Y4YIndonesie2015 - WaarBenJij.nu

DAY 2/3

13 Juli 2015 | Indonesië, Lembang

hoi!
gister hebben we gelukkig een beetje kunnen uitslapen. Om 11 uur hebben we voor het eerst ons basisschooltje bezocht waar we hebben rondgekeken en bedacht hebben wat er allemaal moet gebeuren op het schooltje. we zagen dat de verf van de muren afbrokkelde, dus we waren het er allemaal mee eens dat alle twaalf lokalen opnieuw geverfd moeten worden. verder moet er aan het ene lokaal meer worden gedaan dan aan het andere lokaal. toen we weer thuis aankwamen werden we verrast door een paard en wagen. Het paard was helemaal versierd met toeters en bellen. we mochten, met zn vieren, gelijk in de wagen zitten en werden naar lembang vervoerd om schoonmaak spullen te komen voor de drie slecht onderhoude wc's die op het basisschooltje staan. Na het avondeten hebben we de warmwaterbronnen bezocht waar we lekker in hebben gezwommen.
vandaag konden we iéts minder lang uitslapen. we hadden namelijk om half 9 met de toekang (een soort technicus) afgesproken op de school om te kijken hoeveel verf er nodig was voor alle lokalen. tegelijkertijd hobbelde de kindjes binnen en waren blij om ons te zien. We hebben kennis gemaakt en onze namen uitgewisseld. Dat was zo makkelijk nog niet door de leuke uitspraken. De knderen hebben voor ons het indonesische volksied gezongen en wij het wilhelmus.
na de kennismaking zijn we begonnen met de lokalen verf-klaar te maken (de tekeningen van de muren afgehaald etc.) Nanook werd nog blij verrast met een ratje die achter de kast vandaan kwam.
Bij het klaarmaken waren de kindjes vrij van school maar wilden ons graag helpen met alles, super behulpzaam en lief!
Thuis hebben we gelunched met een Ezra en Glenn. Twee nederlandse mannen die hier de buurt een voetbal project hebben opgezet. Ezra speelt in jong oranje en bij ajax dus de kindjes worden heel enthousiast van zijn voetbal talenten.
later op de middag hebben we 300 liter verf gekocht, en morgen gaan we aan de slag met het harde klussen en verven.
We kijken er naar uit!
groetjes van ons