DAY 17 - Reisverslag uit Lembang, Indonesië van Y4YIndonesie2015 - WaarBenJij.nu DAY 17 - Reisverslag uit Lembang, Indonesië van Y4YIndonesie2015 - WaarBenJij.nu

DAY 17

28 Juli 2015 | Indonesië, Lembang

Day 17 - 27 Juli, 2015

Vandaag moesten we weer vroeg op staan omdat we naar de vulkaan gingen en naar de theeplantages en naar de fabriek waar de thee wordt verwerkt. We zijn voor de zoveelste keer door de wekker heen geslapen, en gingen dus wat later weg dan gepland. We zijn de dag begonnen bij de vulkaan, de weg naar de krater was erg indrukwekkend. Toen we aankwamen bij de krater heeft Ted genoten van een zwavel-voetbadje. Na de vulkaan zijn we naar de theeplantage van Lipton gegaan en hebben we een rondleiding gekregen door de fabriek. Je zag het hele proces van blaadjes tot ready for export.
'S middags zijn Ted en Saar naar een bruiloft geweest, het was de bruiloft van de dochter van het hoofd van de kampong. Ted en Saar hebben heel erg genoten van de bruiloft, het was heel leuk om te zien hoe een bruiloft hier gaat. Iedereen wilde op de foto met Saar en Ted en alle kindjes hingen aan hun voeten. Ze hebben heel veel gegeten, het was een groot feest. Er waren hele gave dansers, die op hun schouders tijgers droegen van bamboe, waar allemaal kindjes op zaten. Ook Ted en Saar werden "gedwongen" om op de tijgers te gaan zitten, en werden zo de lucht in getild. De dansers gaven een toveract, Saar werd meerdere keren uit het publiek gehaald en kreeg snoepjes, die zij dan aan de kindjes gaf, de keer hierna waren het geen snoepjes maar was het een onderbroek, best wel ongemakkelijk... Al met al was het een topdag, en morgen gaat de bruiloft weer verder, we verheugen ons er nu al op!